Verken de toekomst van het onderwijs
Nog 02 : 30

1 van 19

Beste workshopleider,
wat gaan we doen en waarom?

Deze workshop duurt ongeveer

02 : 30
Start de workshop

2 van 19

Welkomswoord van jullie gids.
[Duur video: 1:01]

Daar gaan we

3 van 19

In de nulmeting hebben jullie je
houding ten opzichte van de digitale
transistie onderzocht.

Maar eerst nog even de nulmeting.

Hoe denken jullie over de impact van digitalisering op leren en doceren?
En waarom?

Neem : om dit met elkaar te bespreken.

Uw toekomstgids wacht op jullie bij de volgende transformatieve stap

4 van 19

Ontspan en luister goed.
[Duur video: 2:25]

Nog wat onwennig?
Laten we erover praten

5 van 19

Wie ben jij als durfkapitalist?
Bepaal jouw positie!

Je bent je onderwijshart niet helemaal vergeten. Maar tegelijkertijd is het nog steeds een grote stap, die van onderwijsprofessional naar durfkapitalist.

Waar heb je jezelf overheen moeten zetten? En wat heeft het je opgeleverd, qua mens- en wereldbeeld?

Kruip in de huid van de durfkapitalist en neem : om dit te bespreken.

6 van 19

Jullie toekomstgids neemt jullie mee naar 2030.
[Duur video: 1:41]

Op naar de volgende stap in jullie carrière

7 van 19

Welkom bij Bloom, beste durfkapitalisten.
Hun CEO staat te popelen om jullie te vertellen
over zijn plannen.
[Duur video: 15:07]

Durfkapitalisten, op naar de pitch van jullie leven!

8 van 19

Voor durfkapitalisten is tijd geld.
Je hebt maar tijd voor een
beperkt aantal vragen.

Wil je Edwin nog wat vragen over Bloom?

Op welke vragen zouden jullie het liefst antwoorden
willen hebben? Zet ze in die volgorde. Je hebt 08:00

Vraag #1

Vraag #2

Vraag #3

Vraag #4

Vraag #5

Q: Hebben leerlingen en leraren wel de juiste vaardigheden om Bloom en alle digitale mogelijkheden ervan, zoals virtual reality, goed te kunnen gebruiken?
Q: Hoe verandert kunstmatige intelligentie de manier waarop we iemands ontwikkeling beoordelen?
Q: Hoe beschermen en beveiligen jullie de data van een Bloom gebruiker?
Q: Hoe bereiden Bloom leerlingen voor op hun rol als burger in de samenleving?
Q: Welke invloed heeft Bloom's sociaal-emotionele monitoring op de sociale veiligheid van leerlingen, bijvoorbeeld m.b.t. digitaal pesten of polarisatie?

Welke vragen zijn voor jullie het belangrijkst? Je mag ook je onderwijshart volgen in deze.

Pauze

Hoe is de energie?
Even pauze, of lekker door?

Is dit de juiste volgorde? Dan is
het tijd voor...

Durfkapitalisten werken hard en rusten hard.
Dit is het uitgelezen moment voor een korte pauze.
Je hebt hiervoor maximaal :.

Vanaf hier is het in één ruk door naar het einde.

9 van 19

De tijd vliegt en jullie tijd is geld.
Jullie hebben helaas maar tijd voor
twee vragen.

Hup, tijd voor antwoorden.
Q: Hebben leerlingen en leraren wel de juiste vaardigheden om Bloom en alle digitale mogelijkheden ervan, zoals virtual reality, goed te kunnen gebruiken?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Hoe verandert kunstmatige intelligentie de manier waarop we iemands ontwikkeling beoordelen?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Hoe beschermen en beveiligen jullie de data van een Bloom gebruiker?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Hoe bereiden Bloom leerlingen voor op hun rol als burger in de samenleving?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Welke invloed heeft Bloom’s sociaal-emotionele monitoring op de sociale veiligheid van leerlingen, bijvoorbeeld m.b.t. digitaal pesten of polarisatie?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

10 van 19

Wie denkt te gaan investeren in
Bloom - steek je duim omhoog,
wie niet, duim omlaag.

Met de billen bloot, wie investeert?

Deel met elkaar waarom je wel of niet investeert. Je hebt :

11 van 19

De gids neemt je mee naar 2035.
[Duur video: 2:05]

Benieuwd naar hoe het Bloom zal vergaan?

12 van 19

Luister naar de Eurocommissaris digitale zaken.
Wat betekent dit voor Bloom?
[Duur video: 10:10]

Haast u, in Brussel houdt men een belangrijke persconferentie.

Halleluja

Neem pauze en laat dit nieuws even bezinken.

Dat is nogal wat...

Je hebt hiervoor :.

13 van 19

Wat zou de UDC voor het onderwijs kunnen betekenen?
Welke vragen hebben prioriteit?

Hup! De UDC-expert van de EU wacht op jullie.

Zet ze in die volgorde. Je hebt 05:00

Vraag #1

Vraag #2

Vraag #3

Vraag #4

Vraag #5

Q: Hoe wordt de privacy van leerlingen gewaarborgd binnen de UDC, vooral gezien het feit dat scholen veel persoonlijke en gevoelige data beheren?
Q: Als de UDC de online anonimiteit beperkt, hoe zorgen we er dan voor dat leerlingen online veilig kunnen experimenteren, leren en fouten mogen maken zonder bang te zijn voor permanente gevolgen?
Q: Welke impact heeft UDC op de leermiddelenmarkt en de publieke regie hierop vanuit het onderwijs?
Q: Kunnen leerlingen of hun ouders weigeren om bepaalde gegevens te delen zonder dat dit hun toegang tot onderwijs of leermiddelen beperkt?
Q: Hoe kan de UDC schoolorganisaties en leerlingen beschermen tegen vormen van digitaal pesten, identiteitsdiefstal of misbruik van persoonlijke gegevens?

Welke vragen zijn voor jullie het belangrijkst? Je mag ook je onderwijshart volgen in deze.

14 van 19

Tijd voor de waarheid.

Tijd voor jullie afspraak. Laat je niet het bos in sturen!
Q: Hoe wordt de privacy van leerlingen gewaarborgd binnen de UDC, vooral gezien het feit dat scholen veel persoonlijke en gevoelige data beheren?

Wat vindt de UDC Specialist hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Als de UDC de online anonimiteit beperkt, hoe zorgen we er dan voor dat leerlingen online veilig kunnen experimenteren, leren en fouten mogen maken zonder bang te zijn voor permanente gevolgen?

Wat vindt de UDC Specialist hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Welke impact heeft UDC op de leermiddelenmarkt en de publieke regie hierop vanuit het onderwijs?

Wat vindt de UDC Specialist hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Kunnen leerlingen of hun ouders weigeren om bepaalde gegevens te delen zonder dat dit hun toegang tot onderwijs of leermiddelen beperkt?

Wat vindt de UDC Specialist hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Hoe kan de UDC schoolorganisaties en leerlingen beschermen tegen vormen van digitaal pesten, identiteitsdiefstal of misbruik van persoonlijke gegevens?

Wat vindt de UDC Specialist hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

15 van 19

Reis met jullie gids verder naar 2040.
Hoe zou het met Bloom gaan?
[Duur video: 1:42]

Helaas, jullie hebben de EU niet op andere gedachten weten te brengen.

16 van 19

Ontmoet Zoey en ontdek hoe jullie investering,
of jullie besluit om niet te investeren, heeft uitgepakt.
[Duur video: 10:00]

Welkom in de Digitale Samenleving.

17 van 19

Hebben jullie spijt?

Hoe kijken jullie terug op jullie investeringsbeslissing?

Is dit de toekomst waaraan jullie hebben willen bijdragen? Bespreek jullie keuze.
Wat is er goed en wat niet? Wie zou nu wel investeren en wie niet?
Jullie hebben :

18 van 19

Leg jullie lot nog een keer in de handen
van jullie toekomstgids.
[Duur video: 0:58]

Spijt of geen spijt, het is tijd voor de terugreis...

19 van 19

Welke inzichten hebben jullie
opgedaan? Wat gaan jullie hiermee
doen? Je hebt :

Tijd voor een nameting
De e-mailadressen komma gescheiden invullen, voorbeeld: naam@mailadres.nl, naam@mailadres.nl, etc.