Verken de toekomst van het onderwijs
Nog 02 : 30

1 van 17

Beste workshopleider,
wat gaan we doen en waarom?

Deze workshop duurt ongeveer

02 : 30
Start de workshop

2 van 17

Ontmoet jullie gids.
[Duur video: 1:01]

Ontmoet jullie gids

3 van 17

Oké, pak jullie toekomstkompas en
voltooi de nulmeting. Hier komen
we later nog op terug.

Ga naar de nulmeting

Neem : om de vragen in te vullen.

Klaar? Christiaan wacht op jullie bij de volgende stap

4 van 17

De reis gaat beginnen.
[Duur video: 2:41]

Maar eerst nog even dit ...

5 van 17

Deel in : kort met elkaar waar jij in
gelooft als durfkapitalist. Klaar?
Kijk de video!
[Duur video: 15:53]

6 van 17

Tijd voor een herijking, pak jullie
toekomstkompas erbij. Ben je
opgeschoven ten opzichte van de
nulmeting? Waarom?

En hoe voelt dat?

Neem : minuten de tijd om te herijken.

7 van 17

Deel met de groep hoe iedereen er in staat

Uitgeschreven? Tijd om je inzichten te delen.

Neem : minuten de tijd om jullie positie met elkaar te delen.

Pauze

Hoe is de energie?
Even pauze, of lekker door?

Weet iedereen waar hij/zij staat? Dan is
het tijd voor...

Dit is het uitgelezen moment voor een korte pauze in de ze workshop. Je hebt hiervoor maximaal :. Vanaf hier is het in één ruk door naar het einde.

8 van 17

Christiaan gaat je meenemen naar
de toekomst...
[Duur video: 1:24]

Hup, door met de workshop

9 van 17

Welkom bij Bloom. Onze CEO staat
te popelen om jullie te vertellen
wat zijn plannen zijn.
[Duur video: 12:36]

Durfkapitalisten, op naar de pitch van jullie leven!

10 van 17

Als durfinvesteerder heb je het druk
en maar tijd voor een beperkt
aantal vragen.

Wil je Edwin nog wat vragen over Bloom?

Op welke vragen zouden jullie het liefst antwoorden
willen hebben? Zet ze in die volgorde. Je hebt 05:00

Vraag #1

Vraag #2

Vraag #3

Vraag #4

Vraag #5

Q: Als onderwijs straks via een platform plaatsvindt, is er dan nog wel sprake van betekenisvol contact tussen leraar en leerling?
Q: Hoe verandert kunstmatige intelligentie de manier waarop we iemands ontwikkeling beoordelen?
Q: Wat als je geen onderwijs in Bloom wilt, of het niet kan kan betalen? Zijn er dan nog wel alternatieven?
Q: Wat doen jullie met de data van een Bloom gebruiker?
Q: Leerlingen lijken continu te worden bezig gehouden in Bloom. Is er nog wel ruimte om je ‘te vervelen’?

Welke vragen zijn voor jullie het belangrijkst? Je mag ook je onderwijshart volgen in deze.

11 van 17

Jullie hebben helaas maar tijd voor
drie vragen.

Is dit de juiste volgorde? Ja? Ga dan door.
Q: Als onderwijs straks via een platform plaatsvindt, is er dan nog wel sprake van betekenisvol contact tussen leraar en leerling?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Hoe verandert kunstmatige intelligentie de manier waarop we iemands ontwikkeling beoordelen?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Wat als je geen onderwijs in Bloom wilt, of het niet kan kan betalen? Zijn er dan nog wel alternatieven?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Wat doen jullie met de data van een Bloom gebruiker?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

Q: Leerlingen lijken continu te worden bezig gehouden in Bloom. Is er nog wel ruimte om je ‘te vervelen’?

Wat vindt de Bloom CEO hiervan?

Wat denken jullie?

Ga met elkaar in gesprek.

Wat denkt jullie gids hierover?

Bespreek onderling de antwoorden. Je hebt 08:00

12 van 17

Als durfkapitalisten hebben jullie nu
een goed beeld van de potentie
van Bloom.

Pak je toekomstkompas en maak
voor jezelf een keuze. Ga je
investeren in Bloom of niet?

Genoeg gepraat, tijd om te investeren...of niet?

Je hebt : minuten om je keuze te maken en te beargumenteren.

13 van 17

Wie denkt te gaan investeren in
Bloom - steek je duim omhoog,
wie niet, duim omlaag.

Met de billen bloot, wie investeert?

Deel met elkaar waarom je wel of niet investeert. Je hebt :

14 van 17

We zijn vijf jaar verder en Bloom is marktleider
platformonderwijs geworden. Hoe ziet het onderwijs
er dan uit? We kijken mee in het leven van Zoey,
een gebruiker van Bloom.
[Duur video: 9:02]

Benieuwd naar hoe het Bloom zal vergaan?

15 van 17

Als je spijt hebt van je keuze, steek
steek je hand omhoog en leg uit
waarom.

...sta je nog steeds achter je keuze om wel of niet te investeren?

Deel met elkaar waarom je wel of geen spijt hebt.
Je hebt :

16 van 17

Jullie gids Christiaan begeleidt
jullie weer naar het heden.
[Duur video: 1:26]

Spijt of geen spijt, het is tijd voor de terugreis...

17 van 17

Welke inzichten hebben jullie
opgedaan? Wat gaan jullie hiermee
doen?

Jullie zijn weer veilig thuis. Wat nu?

Bespreek samen onderstaande vragen en vul voor elke zin drie antwoorden in. Je hebt :

  • De e-mailadressen komma gescheiden invullen, voorbeeld: naam@mailadres.nl, naam@mailadres.nl, etc.