Voorbeeldtekst uitnodiging
Copy-past en bewerk naar eigen inzicht.
[ Schrijf hier je eigen, gepersonaliseerde aanhef en introductie. Vermeld uiteraard de datum, tijd en locatie van de workshop (of de meeting-link als je het online doet). Laat duidelijk weten wanneer je de resultaten van de nulmeting van je deelnemers wil hebben. Houd er rekening mee dat je zelf ook nog tijd nodig hebt om hun inzendingen mee te nemen in je workshopvoorbereiding. ]
Waarom deze workshop?
Wat gebeurt er als je onderwijs volledig verplaatst naar een digitale omgeving en als niet alleen leraren maar ook AI leerlingen gaan begeleiden? Nog niet zo lang geleden konden we ons hier nog nauwelijks een voorstelling bij maken. Maar inmiddels heeft vrijwel iedereen in het onderwijs de mogelijkheden én tekortkomingen van online-onderwijs zelf ervaren. Computers, het internet en AI, ze indringend steeds dieper door in de school. Wat betekend dit, waar gaat dit heen? En belangrijker nog hoe willen we in het licht van deze ontwikkelingen dat het onderwijs er in de toekomst uit gaat zien?
Dit is dan ook het moment om met elkaar stil te staan bij de impact die technologie kán hebben op het onderwijs en hoe dit zich verhoudt tot jouw visie op onderwijs. De online workshop Bloom gaat ons helpen om dit gesprek met elkaar te voeren en kan ons input geven om onze visie op ICT en digitalisering binnen onze organisatie en sector aan te scherpen.
BELANGRIJK: Ter voorbereiding, doe de nulmeting
Deze workshop bestaat uit twee delen. Een individueel voorbereidingsdeel, de nulmeting, en het workshop-deel dat je samen met de groep doet. Vind in de dagen voordat je deelneemt aan de workshop een moment om de nulmeting uit te voeren. De nulmeting bestaat uit een paar invuloefeningen en een video ongeveer een kwartier. In totaal heb je een halfuur nodig. Een rustig plek en/of een koptelefoon zijn aan te raden. Aan het einde van de nulmeting stuur je je antwoorden naar de workshopbegeleider. Gebruik hiervoor het volgende e-mailadres: [vul hier als workshopbegeleider jouw e-mailadres in]
Wat ga je doen tijdens de workshop?
Als durfinvesteerder reis je naar het jaar 2040 om daar te ontdekken wat de Digitale Revolutie kan betekenen voor het onderwijs. Aan de hand van toekomstverhalen, historische colleges en discussievragen word je ondergedompeld in een mogelijke toekomst van het onderwijs en uitgedaagd om met een kritische blik te kijken naar de impact van technologie. Waar kan technologie écht bijdragen aan onderwijskwaliteit en waar staat het belangrijke onderwijswaarden in de weg? Hoe kan de onderwijssector de regie op digitalisering (her)pakken en publieke waarden borgen? Aan het einde van de workshop zullen we als team gezamenlijk formuleren hoe we onze visie op ICT kunnen aanscherpen.
- Je gaat met je team in gesprek over de invloed van ICT op het onderwijs.
- Je verbreedt je kennis over digitalisering en technologieën zoals kunstmatige intelligentie en datakluizen.
- Samen verzamel je input om jullie visie op ICT te ontwikkelen of aan te scherpen.